به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه ستارگان به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل این بانک در مراسم افتتاح این اداره کل، مأموریت ویژه این اداره را پاسخگویی سریع، متمرکز و منطبق با نیازهای تولیدکنندگان بزرگ و صنایع کشور و رفع دغدغههای تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: بهبود وضعیت نقدینگی نظام بانکی از جمله دغدغههای سیاستگذاران بوده و پیگیریهای زیادی در این زمینه انجام شده است و امروز با برنامهریزیهایی که در گذشته انجام و به اجرا گذاشته شد، وضعیت منابع بانک بسیار بهبود پیدا کرده است.
ایمانی افزود: یکی از خلاءهای موجود در منابع در بانک صادرات ایران، نبود واحد تخصصی برای پرستاری از مشتریان بزرگ بود که این امر با ایجاد بانکداری شرکتی به عنوان یک مأموریت جدی در بانک تعریف و به صورت کاملتر برای ارائه خدمات به مشتریان ویژه بانک عملیاتی شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات به مشتریان رویکرد و فرآیند جدیدی در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: با بکارگیری توانمندیهای نوین در بانکداری جامع و نگرانیهای بخش صنعت، تولید و اشتغال تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با تاکید بر توسعه خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان، گفت: امروزه عصر رقابت در حوزه ابزارهای نوین در حوزههای مختلف بازاریابی است و طرحها و خدمات مطلوبی برای خدمت به مردم و صنایع در بانک صادرات ایران در حال اجرا است.
وی از آغاز به کار مرکز خدمات مالی (سوپر مارکت مالی ) بانک صادرات ایران خبر داد و گفت: در این مرکز خدمات شرکتهای ابزاری بانک در این حوزه ساماندهی خواهند شد و معاونت سرمایهگذاری بانک در حال انجام اقدامات لازم برای تکمیل این پروژه است.
محسن سیفی، عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران نیز در این مراسم گفت: امروز در دنیا مدل بانکداری نسل چهارم با رویکردهای نوین مورد اقبال قرار گرفته و ارائه خدمات بانکداری خرد به شکل کنونی در شعب، منسوخ شده است.
وی از رونمایی پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران تا خرداد سال آینده خبر داد و افزود: با توجه به تلاشهای صورتگرفته در حوزه فناوری اطلاعات و طرح و برنامه، بخش قابل توجهی از برنامههای بانکداری دیجیتال در ماههای آینده عملیاتی خواهد شد. در بانکداری نسل چهارم خدمات بانکداری خرد در درون شعبه اتفاق نمیافتد و اکوسیستم شبکه بانکی با هم رقابت خواهند کرد.
سیفی در توضیح تفاوت بانکداری جامع با بانکداری متداول در شعب، گفت: بانکداری جامع مخاطبمحور و مشتریمحور است و خدمات خود را بر اساس جامعه هدف طراحی میکند و در این مجموعه بانکداری «خرد»، «شرکتی»، «تجاری»، «سرمایهگذاری» و «اختصاصی» به هم پیوسته هستند. در این نوع بانکداری برای مشتری خاص محصول خاص طراحی میشود. در بانکداری جامع باید برای مشتری سرمایهگذار، مدل سرمایهگذاری طراحی شود. در مدل بانکداری تجاری باید در مدلهای کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته و نوع و مدل ورود بانکداری جامع به آن مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در حوزه بانکداری تجاری باید نوع مصارف و هزینهها با توجه به بازارهای مختلف و نوع کسب و کار مورد مطالعه قرار گیرد.
عضو هیئتمدیره بانک صادرات ایران تاکید کرد: مشتریان همه خدمات را از شعبه دریافت خواهند کرد اما اداره کل بانکداری شرکتی به عنوان (BACK OFFICER) خدمات را با سرعت بیشتر و به صورت ویژه مورد پیگیری و پشتیبانی قرار میدهد و مشتریان خاص در این اداره کل با جدیت پرستاری خواهند شد.
وی افزود: بانکداری شرکتی با محوریت نگاهداشت و پرستاری از مشتریان ویژه بانک ماموریت ویژهای دارد و برای جذب منابع مشتریان از طریق به کارگیری نیروهای متخصص، نقش ویژه خود را در ارتقای و تعالی بانک ایفا خواهد کرد. با راهاندازی سامانه بانکداری شرکتی، مشتریان نیازی به حضور در شعبه نخواهند داشت.
مهدی اقبالی راد، معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران نیز در این نشست گفت: بانکداری شرکتی طی ١٠ سال گذشته در دنیا با هدف تخصصیتر کردن خدمات بانکداری برای واحدهای تولیدی و مشتریان خاص، با رویکرد جدیتری در قالب بانکداری جامع دنبال میشود.
وی افزود: مشتریان بانک متناسب با ماهیت فعالیت و نیازشان تقسیمبندی میشوند بر اساس نیاز آنها خدمات متنوع ارائه میشود و به عبارت بهتر، خدمات مشتریمحور شدهاند.