به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه اطلاع رسانی ستارگان به نقل از ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ مرداد)در دفاع از برنامه پیشنهادی خود برای وزارت راه و شهرسازی گفت:بنا بر تنوع و گستردگی نوع خدمات وزارت مطبوع چه در حوزه حمل و نقل و چه در حوزه مسکن بر این باورم که ایجاد معاونتی یا تغییر ساختار وزارت راه و شهرسازی با ایجاد ساختار اقتصادی قطعاً و یقیناً لازم است و این ساختار اقتصادی پشتیبان تمام پروژههای حمل و نقل و خواهد بود از مولدسازی داراییهای وزارت راه و شهرسازی گرفته تا تعامل ویژه با بخش خصوصی و سرمایهگذاری خارجی.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم موضوع ترانزیت مهم بوده که در اولویت اول ضروری است با کشورهای همسایه سپس با کشورهای خاور دور، اروپا و آفریقا با کمک دستگاه دیپلماسی کشور ارتباط لازم شکل گیرد.
وی افزود: در این راستا وفق ماده ۵۷ تشکیل ستاد ملی ترانزیت به ریاست رئیس جمهور محترم و دبیری وزارت راه و شهرسازی بسیار اثربخش خواهد بود.
صادق گفت: از مهمترین برنامههای اجرایی تکمیل باقیمانده مساکن مهر و پروژههای طرح نهضت ملی مسکن مطابق تکالیف تعیین شده در قانون برنامه هفتم است.
وی تصریح کرد: تامین زمین مناسب جهت واگذاری به اقشار کم درآمد، محرومین، زوجهای جوان و ایثارگران، روستاییان، کارگران با استفاده از ظرفیتهای پیشبینی شده در قانون از طریق الحاق اراضی، ظرفیت شهرهای جدید، شهرکهای مسکونی و اراضی مازاد دستگاههای دولتی با تاکید ویژه بر سیاستهای افزایش جمعیت بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و الگوی ایرانی اسلامی در دستور کار خواهد بود.
صادق گفت: در خصوص آمار و ارقامهایی که مربوط به الحاق اراضی که یکی از شقوق تامین اراضی برای قانون جهش تولید و برنامه هفتم است باید بگویم در بازه زمانی مسئولیت این جانب به گواه مصوبات شورای عالی که در روزنامه رسمی کشور ثبت و ضبط میشود و تک این مصوبات قابل بررسی و رصد است بیش از ۳۰ هزار هکتار الحاق به محدوده وفق قانون جهش تولید در جای جای این سرزمین انجام گرفته است.
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یادآور شد: امروزه بخش عمدهای از اراضی تخصیص یافته به متقاضیان کشور در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگرفته از این الحاقات است.
وی افزود: وجب به وجب این اراضی الحاق شده در کمیتههای فنی و تخصصی و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته که مشکلات بعدی را از نظر زیرساخت نداشته باشند.