در حال پرینت ... برای پرینت مجدد، صفحه را رفرش کنید

ستارگان




دسته: اقتصادی

کد: 1673703187

تاریخ: 24-10-1401 17:13

https://setargan.com/n/1673703187


نیاز سنجی آموزشی یکی از رموز موفقیت بانک ایران زمین

انطباق نیاز ها با آموزش ها در شبکه بانکی؛

نیاز سنجی آموزشی یکی از رموز موفقیت بانک ایران زمین

کلید واژه ها :
بانک دیجیتال


به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه اطلاع رسانی ستارگان، اساسا مدیران در بخشی از  دستگاه ها گویی برای آن خلق شده اند که آنچه خود «می اندیشند که درست است» را اجرایی کنند. حال آنکه اگر نگوییم در بسیاری از اوقات، حداقل در پاره ای از مواقع ، آن چیزی که مدیران تشخیص می دهند با آنچه که باید انجام گیرد تا در نقشه راه کلی کشور مفید فایده واقع شود، تفاوت های عمده ای موجود است.

این البته نیازمند آموزش است؛ اگر فرض کنیم که مدیران برای مناصب خود به درستی منصوب شده اند، اگر فرض کنیم که همین مدیران می خواهند که اقدامی در راستای منافع ملی بردارند، به این مقطع می رسیم که کار درست چیست؟ و چه کاری باعث خواهد شد تا سیستم و سازمان، از نقطه فعلی به نقطه مطلوب و آرمانی سازمان دست یابد؟

نهایتا پرسش دیگر نیز آن است که راه رسیدن به نقطه آرمانی چیست و شامل چه مراحلی خواهد شد؟

اینجاست که نقش آموزش برای مدیران پر رنگ تر خواهد شد. در این راستا البته آموزش های مختلفی همواره برای افراد در نظر گرفته می شود، اما اینکه این آموزش ها چه فوایدی برای مدیران و حتی کارمندان دارد و تا چه حدی می تواند به ارتقای سطح معلومات آنان در راستای انجام وظایف محوله کمک کند خود نکته ای قابل ذکر است.

به عبارت دیگر همین مدیران همه چیز دان، برخی از اوقات حتی در نوع آموزش مدیران پایین دستی یا کارمندان نیز دخل و تصرف کرده و آن چیزی را که خود لازم می شمارند، به عنوان آموزش تعیین می کنند نه آن چیزی که واقعا لازم است تا مدیران آن را فرا گرفته و در جهت ارتقای سطح سازمانی به کار بندند.

اینجاست که مساله ای به نام «نیاز سنجی» آموزش خودنمایی می کند. نیاز سنجی آموزش آن است که در ارزیابی ها، به صورت دقیق و فنی ، آن مساله ای که در بین عموم کارمندان و مدیران، مورد غفلت واقع شده است ، مورد ارزیابی قرار گرفته و آموزش منطبق بر نیاز مخاطب و پست و جایگاه سازمانی او ، عرضه شود.

 این دقیقا نکته ای است که بانک ایران زمین به آن دقت کرده و در دوره های مختلف خود آن را در برنامه ها گنجانده است.

چنانکه این موضوع در دهمین دوره همایش سراسری رؤسای شعب استان های مازندران، گلستان و سمنان بانک ایران زمین با حضور مدیر و معاون شعب استان، به خوبی مورد توجه واقع شد.

در این همایش سید مهدی سلیم بهرامی مدیر شعب استان ضمن توضیح اجمالی از آمار و عملکرد شعب در مدت زمان سپری شده از سال، گفت: امید مهمترین ابزار پیشرفت است و علت اصلی موفقیت در هر سازمان انگیزه و کارآمدی است.

سلیم بهرامی آموزش کارکنان را یکی از اولویت های مهم در سازمان بیان کرد و افزود: ما در بانک ایران زمین با اجرای طرح نیازسنجی آموزشی توانستیم علاوه بر افزایش سطح آگاهی همکاران، خدمت رسانی و معرفی سرویس ها به مشتریان را با کیفیت و دقت بیشتری انجام دهیم.

مدیر شعب استان بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری تاکید کرد و گفت: ما باید در شرایط اقتصادی کنونی، با تسریع و ساماندهی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری، نیازهای مشتریان را تا حد توان کاهش دهیم.

سلیم بهرامی تمرکز بیشتر همکاران بر روی خدمات بانکداری مدرن را امری جدی بیان کرد و افزود: کارکنان شعب باید ضمن اطلاع کامل از آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها در حوزه بانکداری دیجیتال، سرویس های این حوزه را در اختیار مشتریان قرار داده و اطلاعات کامل را در اختیار آنان قرار دهند.