به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه ستارگان به نقل از سامسونگ،C-Lab، مرکز نوآوری سامسونگ است که در آن ضمن تشویق فرهنگ خلاق سازمانی، ایدههای نوآورانه کارمندان دریافت و حمایت میشود. C-Lab Inside یکی از دو بخش اصلی مرکز نوآوری C-Lab است که از سال 2012 به منظور تبدیل ایدههای نوآورانه کارمندان سامسونگ به کسبوکارهای جدید راهاندازی شده است. C-Lab Outside یکی دیگر از بخشهای مرکز نوآوری سامسونگ است که در اکتبر 2018 راهاندازی شد و به عنوان برنامه شتابدهی استارتاپها در اکوسیستم استارتاپی کرهجنوبی فعالیت میکند.
پروژههای C-Lab Inside : متاورس و سبک زندگی کارمندان سامسونگ
سامسونگ پیش از معرفی استارتاپهای C-Lab Inside در نمایشگاه CES، این پروژهها را از نظر نوآوری، قابلیت پذیرش در بازار و کاربردی بودن مورد ارزیابی و بررسی قرار میدهد. سامسونگ در CES 2023 چهار استارتاپ برتر این بخش را معرفی کرد که عبارتند از :
یک پلتفرم تمرینی در متاورس است که به کاربران کمک میکند تا در وضعیت مناسب بدوند. این پلتفرم موقعیت دویدن کاربر را در زمان واقعی در کنار فیلمهایی از یک دونده حرفهای که به روش صحیح میدود، نمایش میدهد و به کاهش آسیب کاربران کمک میکند.
پلتفرم Polkamix امکانی را فراهم میکند تا شما بتوانید همزمان با اینکه در خانه خود نشستهاید، از شور و هیجان حضور در کنسرت های موسیقی لذت ببرید.
با این نوآوری، کاربران علاقهمند به مراقبه و مدیتیشن، فضای جدیدی را تجربه میکنند که میتوانند از بازخورد آنی بهره ببرند.
یک سرویس داخلی که تصاویر سه بعدی از محصولات پارچهای (بالش، رومیزی و...) را در اختیار کاربران قرار میدهد و به آنها کمک میکند تا در هنگام خرید، بهترین گزینه موجود را انتخاب کنند.
استارتاپهای C-Lab Outside : رباتها و هوش مصنوعی
C-Lab Outside که در اکتبر 2018 ایجاد شد، یک برنامه شتابدهنده استارتاپی است که برای تقویت اکوسیستم استارتاپی در کره راه اندازی شده است. به استارتآپهایی که در برنامه C-Lab Outside ثبتنام کردهاند، فضای کاری اداری، مشاوره تخصصی از کارمندان سامسونگ در زمینههای مالی و بازاریابی دیجیتال ارائه میشود. حمایتهای بیشتر شامل شراکت بالقوه شرکت سامسونگ و فرصتهایی برای حضور در نمایشگاههای تأثیرگذار فناوری اطلاعات مانند CES و KES (نمایشگاه الکترونیک کره) است.
سامسونگ از میان استارتاپهای رشد یافته در بخش C-Lab Outside، این پروژهها را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد :
سامسونگ به هدف خود در توسعه 500 استارتاپ و پروژه در طول پنج سال دست یافته است
در سال 2018، سامسونگ اعلام کرد که 300 استارتاپ کره ای را از طریق C-Lab Outside و 200 پروژه را از طریق C-Lab Inside در یک دوره پنج ساله رشد خواهد داد. این شرکت تاکنون در مجموع 506 استارتاپ و پروژه (304 از C-Lab Outside و 202 از C-Lab Inside) را توسعه داده است.
سامسونگ اخیرا Family C-Lab را هم به اکوسیستم استارتاپی خود اضافه کرده است. این بستر تازه، یک شبکه حرفهای منحصربهفرد است که از طریق آن، استارتاپهایی که کارشان در این مجموعه تمام شده، می توانند حتی پس از فراغت از C-Lab Outside یا جدا شدن از C-Lab به همکاری با سامسونگ ادامه دهند. سامسونگ همچنین با راهاندازی کمیته C-Lab Scale-Up قصد دارد به تدریج مشارکت و سرمایهگذاریها را برای خانواده C-Lab در آینده گسترش دهد.