به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه ستارگان به نقل از ایکوپرس،مهدی خطیبی در نشست ستاد عالی کیفیت، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش های صورت گرفته تیم کیفیت در یک سال گذشته و دستاوردهای مناسب حاصل شده، اظهار کرد: طبق گزارش های موجود، سال گذشته بیش ترین نارضایتی های مردم از کیفیت محصولات نسبت به چند سال اخیر وجود داشته است و در حال حاضر با اجرای طرح تحول کیفیت از شدت نارضایتی ها کاسته شده است اما راه طولانی برای رضایت مشتریان پیش روی ماست.
وی افزود: در حوزه های کمی و کیفی توفیقاتی حاصل شده که دلیل اصلی آن اجرای پروژه عبور مستقیم و حذف خودرو ناقص از فرآیند تولیدات بوده است، این اقدام در شرایطی که در بن بستی گرفتار شده بودیم، راه نجاتی برای ایران خودرو بود که با افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه ها، نمود عینی در کیفیت محصولات و رضایت مشتریان داشته است.
خطیبی خواستار امضای میثاق نامه کیفیت مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو و متعهد شدن برای دستیابی به اهداف کیفی سال آینده شد و گفت: با اجرای برنامه های طرح ریزی شده، شاخص های کیفی در سال آینده باید ۲۰ درصد افزایش یابد، ما احتیاج به جهش داریم و سال آینده باید سال کیفیت در ایران خودرو باشد.
وی با تاکید بر اختصاص بودجه مناسب برای ارتقای کیفیت، تصریح کرد: باید اهداف متعالی تعریف و به این ترتیب جهش کیفیت محقق شود و همه متعهد به تحقق این امر هستیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که در سال آینده باید طرح تضمین قوای محرکه برای سایر محصولات به جز تارا و هایما نیز اجرا شود، تصریح کرد: باید سازندگان نقش موثرتری در موضوع کیفیت داشته باشند و مسوولیت کیفیت قطعات را برعهده داشته باشند.
وی با بیان این که در سال آینده باید از تک سورسی قطعات تحت ریسک و نامطمئن خارج شویم، تاکید کرد: باید بتوانیم قطعات را با کیفیت و قیمت رقابتی از چند منبع تامین کنیم تا تولید نیز دچار نوسان نشود.
خطیبی همچنین خواستار به صفر رسیدن خودروهای متوقف در شبکه تامین ناشی از کسری قطعه در سال آینده شد و گفت: خودروهای متوقف صرفا برای دریافت خدمات امور رنگ و یا صاف کاری در نمایندگی ها باشند.
وی ضمن تاکید بر نوسازی تجهیزات نمایندگی های سطح کشور، نمایندگی ها را پیشانی ایران خودرو و عامل مهمی در جلب رضایت مشتریان خواند و خاطرنشان کرد: باید تجهیزات نمایندگی ها، استاندارد تعریف شده ای داشته باشد تا در صورت کمبود و نیاز به نوسازی، نسبت به سرمایه گذاری توسط نمایندگی ها اقدام شود و نمایندگی ها نیز با تعلق خاطر به بهبود فرآیندهای خدمات اقدام کنند.
خطیبی با تاکید بر اصلاح بهبود روش های ارتباطی با نمایندگی ها، بر ضرورت اجرای ۵S توسط آنان اشاره کرد و افزود: در سال آینده، نمایندگی های ایران خودرو با همکاری آپکو و نیرومحرکه به شوروم و اقلام اکسسوری برای خودرو و فروش موتورسیکلت مجهز شوند.
وی بر تجمیع نمایندگی های مرتبط با ایران خودرو حتی الامکان در همه حوزه ها از جمله ایساکو، فروش، دیزل، گواه، نیرومحرکه و آپکو تاکید کرد.
سه تارستان