به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه ستارگان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمد سراجی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در حاشیه «اولین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴٠١» درباره جایگاه مدیریت بحران در چشمانداز شرکت ملی گاز ایران گفت: مباحث فناوری اطلاعات در کمک به مدیریت بحران نقش بیبدیل و انکار ناشدنی دارد. این نقش از کمکهای فناورانه در عرصه زنجیره تولید گاز تا پشتیبانی در مواقع بحرانی قابل ذکر است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران افزود: یکی از مواردی که جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در عرصه مدیریت بحران پررنگ میکند، موضوع پایداری شبکههای ارتباطی در زمانهای بحران است. در این راستا شرکت ملی گاز ایران زیرساخت شبکه اختصاصی مطلوب و قابل قبولی دارد، ازجمله شبکه فیبر نوری، شبکه رادیو ماکرویو و شبکه بیسیم که در زمان وقوع بحرانهایی مثل بلایای طبیعی، بسیار موثر عمل میکنند.
سراجی در ارتباط با نقش فناوری اطلاعات در پایداری شبکه گاز در زمستان امسال گفت: همانطور که مطلع هستید در دی ماه امسال در بخشهایی از شمال شرق کشور بحث افت فشار را داشتیم که با استفاده از نرمافزاری که طراحی شده، مصارف CGS در لحظه روی نمودار مشخص و مدیران گازرسانی استانها با آگاهی بیشتری نسبت به وضعیت شبکه گاز، تصمیم به مدیریت بخشهای مختلف برای گازرسانی میکردند.
وی با بیان اینکه به این ترتیب، افزایش بیرویه مصرف در یک بخش نیز مشخص میشد، تصریح کرد: علاوه بر این، با توجه به مشخص شدن موارد افت فشار در نرمافزار مربوطه، تیمهای امدادی با آگاهی بهتر و اشراف بیشتری در محل مورد نظر حاضر میشدند تا جریان پایدار گاز در بخش خانگی را برقرار کنند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران در پایان، در رابطه با محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران که در این رویداد ارائه شده، گفت: در حوزه امنیت صنعتی، محصولی ارائه شده که بنا هست در یکی از پالایشگاههای گازی کشور به صورت پایلوت نصب شود تا پس از بررسی و آزمون نهایی به مرحله عملیاتی برسد.
سه تارستان